HOME | CONTACT | ADRES & ROUTE | FAQ | SITEMAP
       

BELANG
VOORBEELDEN
IRRITATIES
VERBETERTIPS
HOEZO?
 
  CONTACT GEGEVENS
STRATEL SUPPORT
Akeleibaan 3
2908 KA Capelle a/d IJssel
Tel: 010 - 458 40 12



Irritaties over klantenservice

Het meldpunt telefoonirritatie heeft een tijdlang irritaties maar ook complimenten geregistreerd met betrekking tot klantenservice. Zonder namen te noemen van organisaties enkele opmerkelijke resultaten.


Van de mensen die iets te melden hadden gaf 14% een pluim, 86% had ongezouten kritiek.
Hierbij een lijstje van de grootste irritaties:

 

Ergernis

Percentage

Lang wachten

76%

Van kastje naar de muur worden gestuurd

58%

Geen kennis bij de medewerker

 49%

Niet doen wat is beloofd

 48%

Niet terugbellen

 40%

Onvriendelijke behandeling

 31%

Ongeïnteresseerd gedrag

 24%

Nemen telefoon niet aan (onbereikbaar)

 19%

Muziek tijdens het wachten

 17%

 

Verder is er een onderzoek geweest naar de email beantwoording door Nederlandse gemeenten. Door ervaren bereikbaarheid-onderzoekers werden vragen gesteld waarbij werd gekeken naar responssnelheid en responsinhoud. Ook werd gekeken naar al of niet automatische ontvangstbevestiging.

In 25% van de gevallen werd geen reactie gegeven binnen twee weken. Het meest opvallend was dat op basisvragen die binnen een reële doorlooptijd van twee dagen gemakkelijk zouden moeten kunnen worden beantwoord, 86% die termijn overschreed.



  HOEZO,
KLANTENSERVICE?

hoezo, klantenservice?

Er wordt regelmatig erg gemakkelijk gedaan over het begrip klantenservice. Iedereen denkt wel te weten hoe het moet maar in de praktijk kom je nogal eens situaties tegen waaruit blijkt dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Lees verder >>
| Disclaimer