HOME | CONTACT | ADRES & ROUTE | FAQ | SITEMAP
       

BELANG
VOORBEELDEN
IRRITATIES
VERBETERTIPS
HOEZO?
 
  CONTACT GEGEVENS
STRATEL SUPPORT
Akeleibaan 3
2908 KA Capelle a/d IJssel
Tel: 010 - 458 40 12



Een dienstverlener op gebied van rioolreiniging...

Een dienstverlener op gebied van rioolreiniging laat buiten kantoortijd de dienstdoende monteur via een mobiele telefoon de telefoontjes beantwoorden. Gevolg: bij te laat opnemen (monteur is net even bezig) legt de klant neer en belt de concurrent. De monteur is geen professionele telefoniste en heeft niet alle informatie paraat. Dat kost klanten. Als de klant vlot en vriendelijk te woord wordt gestaan zal die de volgende keer zeker weer terug komen. Zo niet, dan gaat hij naar de concurrent en zal niet gemakkelijk terug komen.

 

Dat geldt ook voor grote contracten die met woningcorporaties werden afgesloten. Doelen zijn dus klantenbinding en herhaalopdrachten. Men schakelde een extern service center in dat na kantoortijd en in de weekenden de klantenservice overnam. De medewerkers van het centrum werden goed getraind en handelen nu al jarenlang de telefonische oproepen op professionele wijze af. De directeur gaf aan dat de kosten in het niet vallen in vergelijking met de opbrengsten.


De vraag was: hoe kunnen we meer bieden dan de concurrent tegen vergelijkbare kosten. Het antwoord werd gevonden in een verbeterde klantenservice.


<< vorige pagina



  HOEZO,
KLANTENSERVICE?

hoezo, klantenservice?

Er wordt regelmatig erg gemakkelijk gedaan over het begrip klantenservice. Iedereen denkt wel te weten hoe het moet maar in de praktijk kom je nogal eens situaties tegen waaruit blijkt dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Lees verder >>
| Disclaimer