HOME | CONTACT | ADRES & ROUTE | FAQ | SITEMAP
       

BELANG
VOORBEELDEN
IRRITATIES
VERBETERTIPS
HOEZO?
 
  CONTACT GEGEVENS
STRATEL SUPPORT
Akeleibaan 3
2908 KA Capelle a/d IJssel
Tel: 010 - 458 40 12



Belang van customer service

Voor de meeste organisaties gelden minimaal twee en veelal meer van de onderstaande recente onderzoeksresultaten:

 

•  Het kost gemiddeld bijna tien keer meer om een klant terug te krijgen dan om een klant te houden.
Gemiddeld zal een ontevreden klant dat aan 11 anderen vertellen en die 11 aan 5 anderen. (55 negatieve signalen).
Het vervangen van het verlies door één negatieve klant vergt gemiddeld 12 positieve klanten. Sommige onderzoeken spreken zelfs van 20 klanten.
90% van de klanten klaagt niet – ze komen gewoon niet meer terug.
70% van de klanten komt terug als je de klacht kunt herstellen. 95% als je het meteen doet.
Een gemiddeld bedrijf verliest door slechte service 10-30% van haar klanten.
60% komt niet terug vanwege ervaren onverschilligheid.
Kwaliteitsservice betekent snellere groei en groter marktaandeel.
Bedrijven met geringe service verliezen jaarlijks 2% van hun marktaandeel. Betere service betekende 6% groei.



  HOEZO,
KLANTENSERVICE?

hoezo, klantenservice?

Er wordt regelmatig erg gemakkelijk gedaan over het begrip klantenservice. Iedereen denkt wel te weten hoe het moet maar in de praktijk kom je nogal eens situaties tegen waaruit blijkt dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Lees verder >>
| Disclaimer